Gezondheid

Hoe kan u als arts meer therapietrouw realiseren bij uw patiënten.

Deze opleiding heeft als doel de therapietrouw van de patiënt te verbeteren door de interactie tussen u, de arts, en uw patiënt te versterken. Samen met onze trainers verkent u een nieuwe manier van communiceren die de behandelingsresultaten ten goede komt en die enkele actuele problemen in het veld aanpakt.

Uw voordeel

Aan het einde van de training bent u in staat om:

  • Het gesprek veilig te maken zodat uw patiënten hun mening durven geven
  • Bijkomende informatie geven en de boodschap van een arts verduidelijken
  • Duidelijke en begrijpelijke boodschappen sturen naar uw patiënten
  • De intrinsieke motivatie met betrekking tot therapietrouw te detecteren en hierop in te spelen
  • Ga vlotter om met bezwaren
  • Mensen met een gebrek aan therapietrouw terug op koers brengen

Kennis en vaardigheden na de opleiding

Tijdens de opleiding leert u:

  • De laatste feiten, cijfers en impact op therapietrouw in uw therapeutisch domein
  • Om te gaan met onzekerheid of ambivalentie
  • De intrinsieke motivatie van uw patiënten te detecteren
  • Hoe u uw patiënten kan motiveren of coachen door middel van effectieve communicatie
  • Om meer positieve beïnvloeding vanuit te omgeving van de patiënt mogelijk te maken en zo betere resultaten te bereiken
  • Hoe om te gaan met culturele verschillen
  • Slecht nieuws op een gepaste manier overbrengen
  • Verschillende strategieën om de betrokkenheid van patiënten te vergroten
  • Hoe om te gaan met patiënten die online informatie hebben gevonden of “de oplossing” van familie of vrienden hebben gekregen

Leermethode

Wat kunt u verwachten?

  • Interactieve sessies
  • Levensechte casussen
  • Op maat gemaakte inhoud die voldoet aan uw behoeften
  • Volledig aangepast aan een specifieke pathologie, zoals bijvoorbeeld diabetes, astma etc
  • Wetenschappelijk bewezen modellen

Hoe kunnen apothekers meer therapietrouw realiseren bij hun patiënten?

Deze opleiding heeft als doel de therapietrouw van de patiënt te verbeteren door de interacties tussen u, de apotheker, en uw patiënt te versterken. Samen met onze trainers verkent u een nieuwe manier van communiceren die het resultaat van de behandeling ten goede komt.

Uw voordeel

Aan het einde van deze opleiding bent u in staat om:

  • Het gesprek veilig te maken zodat uw patiënten hun mening durven te geven
  • Bijkomende informatie geven en de boodschap van een arts verduidelijken
  • Duidelijke en begrijpelijke boodschappen sturen naar uw patiënten
  • De intrinsieke motivatie met betrekking tot therapietrouw te detecteren en hierop in te spelen
  • Vlotter om te gaan met bezwaren
  • Mensen met een gebrek aan therapietrouw terug op koers brengen

Kennis en vaardigheden na de opleiding

Tijdens de opleiding leert u:

  • De laatste feiten, cijfers en impact op therapietrouw in uw therapeutisch domein
  • Om te gaan met onzekerheid en ambivalentie
  • De intrinsieke motivatie van uw patiënten te detecteren
  • Hoe u uw patiënten kunt motiveren of coachen door middel van effectieve communicatie
  • Om meer positieve beïnvloeding vanuit te omgeving van de patiënt mogelijk te maken en daardoor betere resultaten te bereiken
  • Hoe om te gaan met culturele verschillen
  • Slecht nieuws op een gepaste manier te brengen
  • Verschillende strategieën om betrokkenheid van patiënten te vergroten

Leermethode

Wat kan u verwachten?

  • Interactieve sessies
  • Levensechte casussen
  • Op maat gemaakte inhoud die voldoet aan uw specifieke behoeften
  • Volledig aangepast aan een specifieke pathologie zoals diabetes, astma etc
  • Wetenschappelijk bewezen modellen

Programma

  • Sessies ’s avonds, halve dagen of volledige dagen
  • Gegeven door professionele trainers



Hoe een beter gesprek hebben met uw arts

Deze opleiding heeft tot doel de interactie tussen u, de patiënt, en uw arts te verbeteren. Samen met onze trainers verkent u een nieuwe manier om met professionele zorgverleners te praten en uw eigen gedachten op een doeltreffende manier uit te drukken. Dit nieuwe niveau van communiceren kan uw behandelingsresultaten ten goede komen.

Uw voordeel

  • Uw bezoek goed voorbereiden
  • Zonder aarzeling over uw persoonlijke zorgen praten
  • Gevoelige onderwerpen op een gepaste manier aankaarten
  • Uw arts zien als uw partner in ziekte en in gezondheid
  • De aanpak van de arts tijdens een consultatie beter begrijpen
  • Vergroot uw persoonlijke betrokkenheid bij uw gezondheid
  • Onaanvaardbaar gedrag van uw arts kunnen benoemen
  • Anderen betrekken om de opvolging van uw behandeling te verbeteren
  • Hulpmiddelen gebruiken om betere behandelingsresultaten te bereiken

Kennis en vaardigheden na de opleiding

Tijdens de opleiding leert u:

  • Hoe u een boodschappenlijstje schrijft voor uw bezoek
  • Hoe u goede gesprekken voert met uw arts
  • Hoe een consultatie bij een arts verloopt
  • Wat te doen als er geen overeenstemming is met uw arts
  • Hoe u moeilijke onderwerpen bespreekt

Leermethode

Wat kan u verwachten

  • Interactieve sessies
  • Praktijk gerichte casussen
  • Introductie van theoretische concepten
  • Video’s die reële situaties weergeven
  • Het opstellen van een persoonlijk patiëntenboekje
  • Wetenschappelijk bewezen modellen

Workshop Motivational Interviewing vaardigheden voor zorgverleners

Doelen

  • Herzien, versterken en vergroten van de MI coaching vaardigheden
  • Beter resultaten verkrijgen, d.w.z. het realiseren van gedragsveranderingen bij patiënten
  • Feedback krijgen na opzettelijk oefenen, in een veilige en lerende omgeving, zodat iedereen sneller kan groeien in deze cruciale vaardigheden
  • Om een collega te kunnen coachen op een specifiek MI groeigebied in hun groep
  • Het delen van coaching ervaringen die werkten maar evengoed methoden die hun doel misten
  • Feedback en feedforward geven over rollenspellen van teamleden en specifieke groepen
  • Interessante coaching onderwerpen voorleggen aan collega’s om zo de algemene kennis te vergroten
  • De opgedane ervaringen delen met collega’s zodat iedereen voordeel haalt uit deze coaching sessies

Voor wie?

Alle MI coaches die de volgende kenmerken vertonen:

  • Nederigheid: openstaan voor feedback en suggesties van collega’s
  • Moedig zijn: openstaan en bereid zijn om de comfortzone te verlaten
  • Gedisciplineerd zijn: werken aan de gedragsverandering om deze in het dagelijks leven te verankeren

Hoe kunnen wij u helpen?

keyboard_arrow_up
Website by

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x