Management & Leiderschap

Marshall Goldsmith Stakeholder Centered Coaching


Het 7 stappen coaching model.

1 op 1 jaar lang executive coaching-programma met behulp van Stakeholder Centered Coaching Tools voor gegarandeerde en meetbare leiderschapsgroei

De meeste succesvolle executives hebben tegenwoordig een goed intellectueel begrip van de verschillende managementtools die nodig zijn om een organisatie succesvol te leiden. De ervaring heeft geleerd dat hetzelfde gedrag dat bijdraagt aan het aanvankelijke carrièresucces vaak geen garantie is voor toekomstig leiderschapssucces. Het coachingstraject is dan ook gericht op het verder ontwikkelen van het 'ik ben succesvol door ....' gedrag en het verminderen van het 'ik ben succesvol ondanks ....' gedrag.

Hieronder een meer gedetailleerd stapsgewijze overzicht van hoe een typisch coachingproces is gestructureerd, hoewel het proces in de meeste gevallen wordt aangepast aan de behoeften van de leider of de organisatie.

Fase 1. Introductie tot Marshall Goldsmith Stakeholder Centered Coaching (+ 2 uur)

Tijdens de eerste sessie wordt het coachingproces in detail aan de leider uitgelegd en de coach interviewt de leider om inzicht te krijgen in het bewustzijn van de leider van gebieden voor ontwikkeling en hun toewijding aan echte leiderschapsverandering. Leiders kunnen alleen veranderen als ze willen veranderen!

Fase 2. Gedragsinterviews en beoordelingen

Gedragsinterviews (10-15 uur)

Gestructureerde diepgaande gedragsinterviews met de belangrijkste mensen rond de leider produceren een gedetailleerd en kleurrijk overzicht met voorbeelden uit de praktijk van sterke punten en ontwikkelingsgebieden.

(180 – 360) structurele beoordeling

De structurele beoordeling door meerdere beoordelaars biedt objectiviteit en structuur aan het beoordelingsproces en afgezien van relevante psychometrische inhoud, creëert het draagvlak bij de leider. Onderstaande beoordeling is het meest geschikt en wordt het meest gebruikt. De coach (of de leider) kan echter besluiten om een andere gekwalificeerde multi-rater assessment te selecteren.

Marshall Goldsmith Global Leadership Assessment

Marshall's Global Leadership Assessment omvat alle relevante leiderschapsvaardigheden om de effectiviteit te meten van leiders die opereren in een internationale zakelijke omgeving. Deze unieke beoordeling, ontwikkeld door Marshall Goldsmith en Accenture in samenwerking met 200 internationale organisaties op 6 continenten, meet vaardigheden met betrekking tot leiderschapscommunicatie, omgaan met diversiteit, globaal en strategisch denken, leidinggeven aan verandering, technologisch inzicht, mensen betrekken en nog veel meer welke competenties moderne leiders nodig hebben om slagen in een globaliserende zakenwereld.

De assessments in deze fase creëren naast inhoud (objectiviteit, structuur, kleur en praktijkvoorbeelden), een sterke betrokkenheid van de stakeholders, evenals buy-in en commitment van de leider voor het coaching- en leiderschapsgroeiproces.

Fase 3. Bepaal 1-2 leiderschapsgroeigebieden (+ 2 uur)

Uit de bovengenoemde beoordelingen selecteert en verwoordt de leider gebieden voor leiderschapsgroei die hun leiderschapseffectiviteit aanzienlijk zouden verbeteren. We richten ons doorgaans op 1-2 belangrijke gebieden voor gedragsverandering en ontwikkeling van vaardigheden. Dit zorgt ervoor dat maximale aandacht wordt besteed aan de belangrijkste gedragingen. In de loop van een paar weken werkt de coach samen met de leider en belanghebbenden om een actieplan op te stellen voor verbetering op de beoogde gebieden.


Fase 4. Briefing met belanghebbenden (30 min)

Leiderschapsgroei is geen cognitief proces, maar een dagelijkse creatie van nieuw gedrag en verfijning van bestaande gewoonten op het werk. Stakeholders faciliteren het leiderschapsgroeiproces omdat de stakeholders:

Zijn experts in hun respectievelijke vakgebieden en aangezien ze regelmatig met de leider communiceren, zouden ze in staat moeten zijn om solide en praktische suggesties te doen voor acties op de vooraf bepaalde groeigebieden van het leiderschap.

Functioneren als quasi verantwoordelijkheidspartners naar de leider in het leiderschapsgroeiproces. Aangezien de belanghebbenden een integraal onderdeel zijn van de werking van de leider, moeten de belanghebbenden zich onderschrijven om leiderschapsverandering te ondersteunen.

Zijn aan de ontvangende kant van het gedrag van de leider. Ze bevinden zich in een uitstekende positie om de groei van de effectiviteit van leiderschap in de loop van de tijd te beoordelen. Hun perceptie is realiteit!

De leider die door de coach wordt ondersteund, zal de belanghebbenden kort uitleggen wat hun rol is in het Stakeholder Centered Coaching-proces en hun steun vragen bij leiderschapsverandering voor de leider en het team.

Fase 5. Leidinggevende verandering waarbij belanghebbenden betrokken zijn

11 maandelijkse coaching- en actieplanningssessies (+ 2 uur)

Leidinggevende verandering waarbij belanghebbenden betrokken zijn, is gebaseerd op een zeer effectief en tijdbesparend zevenstappenproces dat is ontwikkeld door Marshall Goldsmith en waarbij belanghebbenden worden betrokken bij leiderschapsverandering. De leider zal dit proces van zeven stappen gebruiken als basis voor hun maandelijkse interactie met belanghebbenden om leiderschapsveranderingen te beheren en hun leiderschapseffectiviteit en die van het team te verbeteren.

De stappen brengen het momentum in het leiderschapsveranderingsproces op gang. Op basis van de maandelijkse feedforward-suggesties van de stakeholders stelt de leider, ondersteund door de coach, een maandelijks actieplan op waaraan de leider zich wil committeren. De rest van de maandelijkse coachingsessie is gericht op het ontwikkelen van vaardigheden en het overwinnen van uitdagingen op het gebied van leiderschapsverandering, voornamelijk gerelateerd aan stakeholdermanagement of het omgaan met andere organisatorische problemen. Gedurende dit proces fungeert de coach enerzijds als klankbord & verantwoordingspartner en anderzijds als kennis- en ervaringsbron (evenals belangenbehartiger). Het proces van consistente en regelmatige follow-up levert een belangrijke bijdrage aan de groei van leiderschap en verbeterde effectiviteit, wat tegelijkertijd resulteert in een veranderde perceptie van belanghebbenden (zie onderstaande tabellen op basis van het onderzoek van Marshall Goldsmith onder 11.000 bedrijfsleiders).

Resultaten van 11.000 bedrijfsleiders op 4 continenten (Onderzoek: ‘Leiderschap is een contactsport’)

Fase 6. Voortgangsbeoordelingen van leiderschapsgroei (LGPR)

Na 5, 8 en 11 maanden in het proces verzamelen we de meningen van de belanghebbenden om hun perceptie van de groei van de leider in de 1-2 leiderschapsgroeigebieden te begrijpen en te meten, zoals bepaald aan het begin van het proces. Op deze momenten kan de leider zijn voortgang evalueren en gebieden identificeren waarop hij zich moet blijven concentreren. Aan het einde van het coachingprogramma van een jaar worden de definitieve LGPR-resultaten gebruikt om de groei van het leiderschap te meten en de betaling van coachingvergoedingen te bepalen.

Fase 7. Leider als Coach (+ 2 uur)

Gedurende het jaarlange gedragscoachingprogramma heeft de leider het proces en de discipline onder de knie om het Stakeholder Centered Coaching-proces op te nemen in hun persoonlijke leiderschapsstijl om zichzelf en hun directe ondergeschikten te coachen. Dit zou moeten resulteren in een continue versnelling van leiderschapssucces zonder de noodzaak van een coach, zodat de leider nog meer een coach wordt voor hun directe ondergeschikten.

Een echt krachtig systeem dat de prestaties van de organisatie en cultuurverandering stimuleert.






Resilience Workshop (Weerbaarheid naar eenhogere dimensie brengen)

We worden allemaal geconfronteerd met uitdagingen en veranderingen, kleine en grote. De manier waarop we ermee omgaan, zal een verschil maken in ons leven. Je veerkracht zal cruciaal zijn om op deze momenten vooruit te komen. Veerkracht betekent "Vooruitgang boeken ondanks tegenspoed in uw wereld". Het goede nieuws is dat u uw veerkrachtfactor kunt upgraden.

"Veerkracht" is een vaardigheid die we allemaal stapsgewijs kunnen opbouwen.

Het maakt niet uit hoe jong of oud u bent, iedereen kan zijn niveau van veerkracht verhogen. Het is van belang om te werken aan enkele cruciale pijlers: doelen stellen, emoties beheersen, samenwerking, gezondheid, doorzettingsvermogen, probleemoplossing.

Als je aan deze pijlers werkt, ben je beter voorbereid op toekomstige veranderingen die op je afkomen. Je zet de nodige stappen om vooruit te komen en de verandering op een positieve manier aan te pakken.

Daarnaast ontwikkel je een “Winning Mindset” door op drie niveaus te werken: focus, lichaamstaal en het gebruik van woorden tijdens het veranderingsproces. Je zult je beperkende overtuigingen ombuigen tot push-overtuigingen.

Als we moeilijke tijden doormaken, is er maar één ding dat we moeten doen, en dat is doorgaan met vooruitkijken met ons hoofd omhoog en kijken naar de kansen die verandering met zich meebrengt.

Om dit te realiseren hebben wij een specifieke Resilience Workshop op maat voor u gemaakt.

Wat zijn de voordelen van deze workshop?

  • Doelen bepalen op korte termijn.
  • Bedrijven stimuleren om te innoveren in moeilijke tijden.
  • Leren volhardend te zijn.
  • Het opbouwen van sterkere relaties, met klanten, collega's, partners.
  • Het ontwikkelen van fysieke veerkracht en welzijn door gezonde gewoonten aan te kweken.
  • Mentaal welzijn versterken.


Voor meer informatie contacteer ons op TC3 stuur een e-mail naar alexander@tc3.be of bel me op 0475 488126




Resultaat gerichte Coaching

In een kennismaatschappij kunnen mensen met unieke competenties het verschil maken. Gebouwen en machines worden onderhouden en gerenoveerd, maar hoe kunnen we investeren in ons menselijk kapitaal? Coaching is hier het toverwoord. Nog belangrijk is de vraag: wat is een goede coach?

Uw voordeel

  • Win het vertrouwen van uw medewerkers en haal er het maximum uit
  • Dagdagelijkse problemen omzetten in leersituaties
  • Conflictsituaties aanpakken en op een correcte manier feedback geven
  • Het gevoel van eigenwaarde van uw medewerkers vergroten door ze te complimenteren met wat ze bereikt hebben
  • Bereik meer door je eigen kennis en vaardigheden door te geven
  • Een echte people manager worden door professionele coaching te geven

Kennis en vaardigheden na de training

  • Kernresultaatgebieden en kerntaakgebieden van uw medewerkers achterhalen
  • De kenmerken en vaardigheden van een professionele coach
  • Het opstellen van een coaching plan per individu of per groep
  • SMART-doelstellingen voor elke coaching sessie
  • Omgaan met weerstand tegen coaching of tegen de coach
  • Zich aanpassen aan de sociale stijl van uw gecoachte medewerker
  • Assertief zijn tijdens de coaching
  • Positieve en correcte feedback geven

Leermethode

Enkele dagen op voorhand sturen we u een e-mail met een vragenlijst die we u vragen om in te vullen en ons terug op te sturen. De feedback zal je een beter inzicht geven in je huidige coaching vaardigheden. Tijdens interactieve training sessies krijgt u de kans om nieuwe vaardigheden te oefenen in rollenspellen. Indien gewenst zullen video-opnames u toelaten een beter inzicht te krijgen in uw gedrag en het effect dat dat heeft op uw medewerkers.

Programma

Dit is een opleidingsprogramma van twee dagen. Voor een goede integratie van de nieuwe vaardigheden adviseren wij u om deze training drie maanden later nogmaals te organiseren om alle kennis op te frissen. Deze opleiding kan worden aangepast aan de cultuur en structuur van uw bedrijf. Na de opleiding kan TC3 u individueel on-site coaching aanbieden om uw medewerkers te ondersteunen in hun leerproces.



Facilitatie vaardigheden

In staat zijn om discussiegroepen en denkprocessen te begeleiden is een extra pijl in je koker van vaardigheden als professional. Het belang van faciliterende vaardigheden in je beroepsleven neemt met de dag toe. We moeten allemaal nieuwe ideeën delen om te kunnen groeien. Echter, deze ideeën komen misschien nooit aan de oppervlakte. Daarom is het van het grootste belang om deze essentiële vaardigheden te verwerven en te blijven aanscherpen. Mensen hebben over het algemeen oprechte bewondering voor iemand die tijdens een groepsdiscussie moeilijkere onderwerpen kan aansnijden en dominante of zelfs agressieve deelnemers snel naar wenselijke resultaten leidt. Met andere woorden, faciliteren in je professionele en privéleven is een sleutelvaardigheid die voor iedereen tal van voordelen oplevert!

Uw voordeel:

  • U zal uw rol als moderator begrijpen tijdens het facilitaire proces
  • U leert deelnemers te begeleiden naar een vooraf bepaald doel
  • Ervoor zorgen dat iedereen gehoord wordt in groepsdiscussies
  • De discussie volgen en iedereen bij het onderwerp houden
  • Snel reageren op moeilijke situaties en deelnemers
  • Zich aan de agenda of het tijdsschema houden en betere resultaten behalen

Kennis en vaardigheden na de opleiding

  • De verschillende stappen in het facilitaire proces: weten wat te doen voor, tijdens en na de discussie
  • De doelstellingen van het proces bepalen
  • De sleutelelementen van een facilitatie proces excellent beheersen
  • De vaardigheden van goede facilitators tonen: interviewen, herformuleren, empathie tonen, deelnemers motiveren en inspireren
  • Verschillende soorten deelnemers en hun persoonlijkheden opmerken
  • Op de juiste manier omgaan met mogelijke reacties tijdens het proces

Leermethode

  • Theoretische benadering gebaseerd op jarenlange ervaring en empirisch onderbouwde modellen
  • Ervaringsgericht leren: werken met real-life casussen
  • Rollenspel met, indien gewenst, video-opnames van de groep
  • Individueel en in groep leren
  • Opstellen van een individueel actieplan voor elke deelnemer

Programma

Dit is een opleidingsprogramma van één dag. Voor een goede integratie van uw nieuwe vaardigheden raden wij u aan om drie maanden later een follow-up sessie te organiseren om de verworven kennis nogmaals op te frissen. Deze training kan worden aangepast aan de cultuur en structuur van uw bedrijf. Na de training kan TC3 u individuele on-site coaching aanbieden om u te ondersteunen in het transformatie- en aanpassingsproces.



Change Management

Uw voordeel

  • Leer goed om te gaan met verandering
  • Creëer creatieve oplossingen
  • Communiceer duidelijk met anderen
  • Leer jezelf kennen

Wat zal ik leren?

  • Hoe en waarom verandering gebeurt
  • Je houding ten opzichte van verandering bepalen
  • De impact van uw houding
  • Hoe u uw houding kunt verbeteren
  • Hoe creatief te denken
  • Hoe u een persoon van verandering kunt worden
  • Een beter begrip hebben van waarom verandering cruciaal is

Leermethode

  • Theoretische uiteenzettingen gebaseerd op jarenlange ervaring en bewezen technieken
  • Rollenspel met video-opname (indien gewenst)
  • Workshops in werkgroepen

Programma

  • Inleiding tot algemene en individuele doelstellingen
  • Workshop: verandering in onze omgeving
  • Interactieve discussie: voor- en nadelen van verandering
  • Workshop: hoe gaan we om met verandering
  • Theorie: gedrag tijdens verandering
  • Workshop: onze verwachtingen ten aanzien van management
  • Workshop: wat kan u als individu doen
  • Wanneer treedt verandering op
  • Belangrijkste aandachtspunten
  • Algemene conclusie en actie
  • Einde van de opleiding

Change Management is een opleiding van twee dagen. Voor een goede integratie van de nieuwe vaardigheden adviseren wij u om eenzelfde training sessie te organiseren drie maanden later om zo alles op te frissen. De cursus kan aangepast worden aan uw bedrijfscultuur en -structuur. Na de opleiding kan TC3 u individuele on-site coaching aanbieden om uw medewerkers te ondersteunen in hun leerproces.



Time & Priority Management

Er is een verschil tussen je werk gedaan krijgen en je werk onder controle hebben. Onderzoek heeft uitgewezen dat meer dan 50% van alle werknemers zich alleen maar bezighoudt met wat er op hun bureau ligt. Werknemers zien vaak het verband niet tussen hard werken en een hoger zinvol doel. Hierdoor kunnen ze hun motivatie verliezen. Een paar eenvoudige pragmatische technieken kunnen u een manier bieden om uw werkplezier onder controle te houden.

Uw voordeel

  • Formuleer SMART-doelstellingen
  • Onderscheid wat dringend is en wat belangrijk is
  • Planningstechnieken die u meer controle geven
  • Elektronische toepassingen die u het leven kunnen vergemakkelijken
  • De do’s en don’ts van tijdsbeheer
  • Stel realistische doelen in overleg met uw manager
  • Neem meer tijd om na te denken over uw richting en visie
  • Maak een realistische planning
  • Besteed tijd aan productieve zaken
  • Leer hoe te delegeren en hoe zaken los te laten

Leermethode

We sturen je een e-mail met een vragenlijst die je moet invullen en naar ons terugsturen. De feedback zal u een beter inzicht geven in uw tijd- en prioriteitsbeheer. Tijdens interactieve sessies krijgt u een goed inzicht in uw time management en krijgt u een heleboel manieren om uw output te verhogen.

Programma

Dit is een tweedaagse training. Voor een goede integratie van de nieuwe vaardigheden adviseren wij u om deze training drie maanden later nogmaals te organiseren om de kennis op te frissen. De cursus kan ook aangepast worden aan uw bedrijfscultuur en -structuur. Na de opleiding kan TC3 u individuele on-site coaching aanbieden om uw medewerkers te ondersteunen in hun leerproces.




Hoe kunnen wij u helpen?

keyboard_arrow_up
Website by

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x