Sales

Digitale verkoop vaardigheden

Het is ons allen duidelijk dat de Business World in een constante staat van verandering is. We gaan steeds meer richting alles wat digitaal is. Deze verandering werd nogmaals versneld de COVID-19 pandemie. Zoom en Microsoft Teams meetings werden een dagelijkse realiteit. Deze nieuwe situatie vereist ook nieuwe vaardigheden van bedrijven en sales mensen om in contact te blijven met klanten. Het zal dus cruciaal zijn voor alle Sales Forces om deze vaardigheden en hulpmiddelen te gebruiken op een efficiënte manier. Zo maken we ons allemaal meer bestendig tegen toekomstige veranderingen, hoe die er ook mogen uitzien. Wees altijd voorbereid voor het onwetende in deze VUCA wereld.

Wat biedt het programma aan?

  • Gebruik de laatste nieuwe technologie om nieuwe klanten te vergaren en om te verkopen
  • Heb efficiënte en doelgerichte conversaties met je klanten
  • Blijf in contact met klanten en zorg voor professionele follow-up
  • Oefen met de technologische hulpmiddelen zodat je je comfortabel voelt om ze te gebruiken
  • Wordt toekomstbestendig in een VUCA wereld
  • Bespaar tijd door meer online te doen en minder op de baan te zijn

Wat zal ik leren?

  • Het goed voorbereid zijn op online activiteiten
  • Het houden van efficiënte verkoopgesprekken met klanten door middel van Zoom en Microsoft Teams
  • Het gebruiken van deze online technologieën op een vlotte manier
  • Het vermijden van de meest gemaakte fouten met deze hulpmiddelen
  • Het nalaten van een sterke indruk vanaf de start van je online communicatie
  • Het leren van gespreksvaardigheden gebaseerd op neurowetenschap dat je vertrouwensrelatie zal versterken
  • Het helpen van klanten bij het maken van de technologische verschuiving

Leermethode

  • Bij TC3 worden programma’s op maat gemaakt. Zo betrekken we alle relevante stakeholders in de voorbereiding van de sessie
  • Werken met huidige Marketing materialen en Sales Scenario’s
  • 20% theoretische aanpak
  • 80% oefeningen en rollenspellen
  • Individuele en team feedback sessie
  • Virtuele coaching sessies kunnen ook georganiseerd worden
  • We starten een reis met jou om al deze vaardigheden volledig te integreren

Programma

  • Introductie
  • De nodige energieke mindset die nodig is bij het starten van deze sessies
  • Beperkende overtuigingen veranderen in motiverende overtuigingen
  • Wat te doen voor, tijdens en na een online gesprek
  • Uw klanten helpen om deze verschuiving ook te maken
  • De verbale en non-verbale vaardigheden die je kan gebruiken tijdens online sessies
  • Integratie van de belangrijkste boodschappen van het marketing materiaal
  • Het definiëren van raakpunten in het gesprek
  • Het creëren van interactie met uw klant tijdens online gesprekken
  • Het doorlopen van de Sales Funnel
  • Omgaan met weerstanden en bezwaren
  • Het sluiten van een deal
  • Het vastleggen van toekomstige afspraken
  • Persoonlijk ontwikkelingsplan en de behoefte aan coaching van de manager

Voor wie?

  • Voor alle Sales Forces
  • Voor Sales Managers die hun Sales Force willen coachen
  • Voor interne Sales Trainers

Duur

  • Sessie van 1 dag, opgevolgd door individuele online rollenspellen met ervaren coaches
  • Individuele coaching sessies van Sales mensen die deze vaardigheden nodig hebben

Strategisch Verkopen

Key accountmanagers in grote ondernemingen komen meer en meer oog in oog te staan met getrainde en professionele kopers. De beslissingsmakers zijn verspreid over verschillende departementen, op verschillende niveaus binnen de organisatie en zij bepalen mee wie het finale order krijgt. Een succesvolle key accountmanager moet daarom een strategisch persoon zijn met de goede analytische en sociale vaardigheden.

Wat biedt het programma aan?

  • Win tijd door het sneller bereiken van de beslissingsmakers
  • Verkoop meer door het geven van de juiste aandacht aan alle betrokken personen
  • Wordt een geapprecieerde verkoper
  • Krijg extra loyale klanten
  • Verhoog je winst

Wat zal ik leren?  

  • De huidige veranderingen van de markt en hoe ermee om te gaan
  • De meest belangrijke vaardigheden van een adviserend verkoper en hoe ze om te zetten in de praktijk
  • Het detecteren van de echte benodigdheden van klanten
  • Het opstellen van op informatie gebaseerde oplossingen die volledige tegemoet komen aan de noden van klanten
  • Het aanhalen van argumenten die in lijn zijn met de gedragsstijl van klanten
  • Het presenteren van uw bedrijf op een professionele manier aan een leidinggevende of een groep kopers

Leermethode

  • Interactieve sessies met theoretische uiteenzettingen
  • Workshops, individueel en in groep
  • Oefeningen aangepast aan jouw producten, diensten en klanten
  • Als u dit wenst bieden we ook video-opnames van de rollenspellen aan waarna er een individuele bespreking is

Programma

Het programma duurt één dag. Voor een goede integratie van de nieuwe vaardigheden adviseren wij je om 3 maanden later ook een sessie te organiseren waarbij de vaardigheden worden opgefrist. Strategisch verkopen kan aangepast worden aan de cultuur en structuur van jou onderneming.



Consultatieve verkoop

De huidige markt verandert snel. Bepaalde zaken die vandaag effectief zijn, kunnen morgen al achterhaald zijn. Daarom is het belangrijk om de filosofie van ‘under promise, but over deliver’ te begrijpen. Dit kan worden gerealiseerd door de werkelijke behoeften van klanten te analyseren en door oplossingen op maat aan te bieden.

Adviserende verkopers en accountmanagers helpen hun klanten bij het opsporen van hun huidige en toekomstige behoeften; ze denken mee met de klant. Hiervoor gebruiken ze een aantal communicatietechnieken die hen in staat stelt om een hechte vertrouwensband op te bouwen met hun klanten.

Wat biedt het programma aan?

  • Tijdsbesparing door een eenvoudigere toegang tot de beslissingsmakers
  • Gemakkelijker verkopen door alle belanghebbende personen de juiste aandacht te geven
  • Een gewaardeerde en top-of-mind verkoper worden
  • Loyale klanten winnen
  • Je omzet verhogen
  • Ontwikkel duurzame relaties

Wat zal ik leren?

  • De huidige veranderingen in de markt en hoe daarmee om te gaan
  • De belangrijkste vaardigheden van een adviserend verkoper en hoe deze in de praktijk te brengen
  • Hoe de echte behoeften van klanten te detecteren
  • Het opzetten van op informatie gebaseerde oplossingen die volledig voldoen aan de behoeften van klanten
  • Hoe uw bedrijf op een professionele manier voorstellen aan een leidinggevende of een groep kopers

Leermethode

  • Interactieve sessies met een theoretische uiteenzetting
  • Workshops, individueel en in groep
  • Oefeningen op maat van uw producten, diensten en klanten
  • Als u dit wenst bieden we ook video-opnames van de rollenspellen aan waarna er een individuele bespreking is

Programma

  • De duur van het programma is één dag. Voor een goede integratie van de nieuwe vaardigheden adviseren wij u om opvolgingstraining in te plannen drie maanden later. Consultatieve verkoop kan aangepast worden aan de structuur en cultuur van uw bedrijf.

Professionele verkoopstechnieken

Producten en diensten gaan steeds meer op elkaar lijken. Uw klanten zijn goed geïnformeerd door het internet en geven de voorkeur aan een persoonlijke benadering in plaats van anonieme massamedia. Een eigentijdse en alerte verkoper gebruikt technieken die zich onderscheiden van de standaard verkooptechnieken. TC3 introduceert u de Nieuwe Psychologie van het Verkopen, een beproefde succesformule die stelt dat de beste manier om te verkopen de manier is waarop uw klant wil dat u verkoopt.

Wat biedt het programma aan?

  • Een beter inzicht in de effectiviteit van uw gedrag
  • Verkopen aan klanten waaraan moeilijk iets te verkopen valt
  • Meer zelfvertrouwen krijgen dankzij betere verkoopresultaten
  • Meer gemotiveerd zijn om potentiële klanten te benaderen
  • Uw winst verhogen  

Kennis en vaardigheden na de training

  • Het New Psychology of Selling model
  • Het DISC model
  • De verschillende stappen van een succesvol verkoopproces
  • Geloofwaardigheid en vertrouwen winnen
  • Op een professionele manier behoeften creëren en bepalen
  • Bezwaren verminderen

Leermethode

  • Theoretische presentatie gebaseerd op jarenlange ervaring en geteste modellen
  • Rollenspellen met video-opname indien gewenst
  • Werkgroepen
  • Analyse van de sterktes en zwaktes van de groep en van de individuele verkopers
  • Individueel actieplan voor elke verkoper

Programma

  • Dit is een opleidingsprogramma van twee dagen. De geavanceerde verkooptechnieken kunnen aangepast worden aan de cultuur en structuur van uw bedrijf. Idealiter hebben de deelnemers een cursus gevolgd in basis verkoopvaardigheden.

Key Account Management

De omschrijving van wat een key accountmanager doet is de laatste jaren sterk veranderd. Het is van essentieel belang om een zeer goede kennis te hebben van de markten waarin je werkt als je vandaag wilt slagen. Dit is het informatie-gebaseerd verkopen. Als key accountmanager moet u weten wat er speelt in bepaalde industriedomeinen en dit zal uw geloofwaardigheid ten gunste komen.

Wat biedt het programma aan?

  • Professioneel accountbeheer
  • Leer hoe u een goed accountplan maakt
  • Een exacte constatering van de behoeften
  • Efficiënter gebruik van uw tijd
  • Het sneller boeken van resultaten
  • Het behouden van klanten dankzij een professionele omkadering

Kennis en vaardigheden

  • De strategische accountmanager:
    • Kent zijn rol als accountmanager
    • Begrijpt en beïnvloedt het beslissingsproces van zijn/haar klanten
    • Kent en begrijpt de concurrentie en weet daar adequaat op te reageren
    • Denkt op een hoger, strategisch niveau
    • Heeft een hogere toegevoegde waarde
    • Creëert lange termijn relaties met de sleutelpersonen
  • De nieuwe behoeften
  • De rol van een accountmanager: doelstellingen, job segmenten en vaardigheden
  • Het beslissingsproces voor uw product of dienst
  • De strategische matrix
  • De verborgen spelers
  • Tactieken en strategieën
  • De rode vlaggen ontdekken
  • De concurrentie begrijpen
  • Het opstellen van een actieplan per klant

Leermethode

De opleiding neemt plaats onder leiding van een ervaren trainer. Er zullen veel praktische oefeningen worden gegeven samen met een theoretische uiteenzetting. Deelnemers werken met levensechte cases. Tijdens de sessie worden toekomstige belangrijke cases voor het bedrijf besproken en wordt er gezocht naar mogelijke oplossingen.

Programma

Dit is een tweedaagse training. Voor een goede integratie van de nieuwe vaardigheden raden wij u aan om drie maanden later een follow-up sessie te organiseren. Key accountmanagement kan worden aangepast aan de cultuur en structuur van uw onderneming. Na de training kan TC3 u individuele on-site coaching aanbieden om u te ondersteunen in het transformatie- en aanpassingsproces.



Netwerking

Uw voordeel:

  • Hoe om te gaan met de huidige sociale fenomenen
  • Meer potentiële klanten bereiken
  • Het verkrijgen van nieuwe contracten
  • Het efficiënt gebruiken van uw tijd
  • Sneller resultaten boeken
  • Betere resultaten na evenementen

Wat zal ik leren?

  • Het belang van een netwerk
  • Hoe je een betere netwerker wordt
  • Hoe je sneller toegang krijgt tot potentiële klanten
  • Betere communicatie
  • Jezelf en de reputatie van je bedrijf verbeteren

Leermethode

  • Individuele en groep workshops
  • Presentaties
  • Achterliggende theorie
  • Een zeer interactief programma

Programma

  • Inleiding
  • Workshop: veranderingen
  • Theorie: doelen, mindset, vaardigheden, barrières
  • Workshop: de uitdaging voor mijn bedrijf
  • Theorie: sleutelfiguren in mijn netwerk
  • Theorie: tips
  • Workshop: elevator pitch
  • Theorie: je identiteit
  • Workshop: deelnemen aan evenementen
  • Theorie: het belang van mijn netwerk
  • Workshop: hoe kan ik mijn netwerk uitbreiden
  • Theorie: relaties onderhouden
  • Einde van de cursus

Dit is een opleidingsprogramma van één dag. Voor een goede integratie van uw nieuwe vaardigheden raden wij u aan om drie maanden later een follow-up sessie te organiseren. Netwerking kan aangepast worden aan de cultuur en structuur van uw bedrijf. Na de training kan TC3 u individuele on-site coaching aanbieden om u te ondersteunen in het transformatie- en aanpassingsproces.




Onderhandelen

Op school leren ze je niet hoe je moet onderhandelen. Dat is best jammer want goede onderhandelingstechnieken kunnen een groot verschil maken in je werkomgeving. Het goede nieuws is dat je wel kan leren hoe je op een productieve manier onderhandelt. Professionele onderhandelaars hebben een goede zelfbeheersing en kunnen hun onderhandelingspartners snel inschatten, waardoor ze precies weten welke strategie ze moeten gebruiken om een voordeel te behalen.

Uw voordeel:

  • Leer om te gaan met ervaren onderhandelaars
  • Durf mogelijke impasses op te lossen
  • Professionele en persoonlijke relaties onderhouden
  • Gewaardeerd worden voor uw productieve en evenwichtige aanpak
  • Meer zelfvertrouwen krijgen

Kennis en vaardigheden

  • Technieken om een impasse te doorbreken tijdens het onderhandelingsproces
  • De vier verschillende gedragsstijlen gebaseerd op het DISC model
  • De signalen van non-verbale communicatie
  • De onderhandelingsstrategieën en de verschillende stappen van het proces
  • Signalen van overeenstemming, onenigheid, scepsis en wantrouwen opmerken en er op de juiste manier op anticiperen
  • De juiste onderhandelingsstrategie gebruiken
  • Duurzame (zakelijke) relaties opbouwen dankzij een win-win houding

Leermethode

Wij sturen u een e-mail met een vragenlijst die u moet invullen en naar ons terugsturen. Onze feedback zal u een beter inzicht geven in uw huidige onderhandelingsvaardigheden. Tijdens interactieve trainingssessies krijgt u de mogelijkheid om nieuw verworven kennis te oefenen in rollenspellen. Indien gewenst kunt u via video-opnames nog meer inzicht krijgen in uw gedrag en de effecten daarvan op uw onderhandelingspartners.

Programma

Dit is een opleidingsprogramma van twee dagen. Deze training kan worden aangepast aan uw bedrijfscultuur en -structuur.



Hoe kunnen wij u helpen?

keyboard_arrow_up
Website by

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x